Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl
2017: no longer lost in translation

2017: no longer lost in translation

Iedereen heeft goede voornemens zo aan het begin van het jaar; ambities vervullen, kilo’s kwijtraken, slechte eetgewoontes loslaten. De meeste van deze ideeën zijn persoonsgebonden, we beantwoorden de gevreesde voornemen-vraag weinig met een groepsantwoord. Wat zijn de voornemens van je bedrijf? Of je bureau? In dat kader pleit ik voor de drie goede bureauvoornemens van 2017.

 

Marcel Enderink werkt bij JEEN

Marcel Enderink

marcel@jeen.nl | 0642173248

#1 - Week los van de verdeeldheid

Het valt me op dat binnen communicatie- en marketingbureaus eilandjes bestaan. Elke discipline is gericht op zijn of haar taak. Een succesvol bureau is organisch. Het beweegt, leeft, groeit en leert. Iedereen werkt samen en staat ervoor open om van elkaar te leren. Kwetsbaarheid staat aan de wieg van verbonden creativiteit. Dus laat je ego los en omarm je kwetsbaarheid en je collega’s.

#2 - Vloeiend klant spreken

Wat is de taal die gesproken wordt binnen jouw studio of bureau? Is het een taal die gesproken wordt door alle werknemers en, niet onbelangrijk, ook door de werkgever? of zijn het verschillende talen met verschillende culturen?

In één taal spreken binnen je bedrijf betekent dat je als een eenheid kunt communiceren met je klanten. En die zijn daar heel gevoelig voor. Gebruik een eenduidige werkwijze, beloof hetzelfde en bovenal zorg dat iedereen kan luisteren. En zorg niet dat dat luisteren pas te laat wordt ingezet; klanten willen gehoord worden, begrepen. Het is hun geld en opdracht waarmee ze je benaderen. Heb daar respect voor.

#3 - Lucht je creatives

Ik zie best vaak dat creatieve bureaus de studio opsluiten binnen de muren van het kantoor. De directe interactie met de klant is belangrijk voor een vormgever en het bureau. De vormgever is in staat in beelden te denken, dat voegt mijns inziens een belangrijke dimensie toe aan een gesprek. De vormgever kan zorgen dat ideeën sneller richting een visueel concept gaan of kan daar kaders in aangeven. Laat die creatives dus eens los in de buitenlucht, je hebt er alleen maar profijt van.

In 2017 geen taalknopen of denk-eilandjes meer wat mij betreft. Hebben jullie zakelijke voornemens? Wat wil je in 2017 echt overwinnen of veranderen?

Vlak voor deze handeling las ik in de krant over een omvangrijk vleesschandaal in Brazilië. De politie arresteerde meer dan dertig personen in wat ze ‘Operatie zwak vlees’ hebben gedoopt. Kippenbouten met Salmonella, rundvlees dat drie maanden over de houdbaarheidsdatum is en bedorven varkensworsten als lunch voor schoolkinderen.

Steekpenningen

Verdachte bedrijven, waaronder grote vleesverwerkers als JBS en BRF, ontkennen. Maar de Braziliaanse justitie verdenkt ook deze bedrijven van het betalen van steekpenningen op grote schaal, om zo vleescontroleurs om te kopen." data-share-imageurl="">

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).