Infanteriestraat 120
6822 NJ Arnhem
T 026 324 11 20
info@jeen.nl
Whitepaper

Whitepaper

Online marketing een vak apart?

De belangrijkste sleutels tot online succes zijn een goede strategie en ijzersterke content. Er is geen kant en klaar-pakket met met een garantie op succes, zeker niet als je je op een specifieke, relatief kleine groep als de agrarische sector richt. Toch liggen daar juist de kansen als je kunt laten zien dat je de doelgroep kent en begrijpt, en echt wat extra’s te bieden hebt.

Margje Steentjes-de Graaff werkt bij JEEN

Margje Steentjes-de Graaff

margje@jeen.nl | 0647767792

Online marketing een vak apart? Anno 2018 kunnen we de online kanalen echt niet meer los zien van het geheel. En net als voor old school marketingcommunicatie valt of staat het met een goede, doordachte aanpak. Om maar in de agri-termen te blijven: je wilt niet als een kip zonder kop aan de slag gaan.

Gedegen strategie
Gerichte communicatie begint bij een goede analyse van je doelgroep en een gedegen strategie. Een open deur, maar toch wordt het nog wel eens vergeten. Juist bij online marketing en communicatie, lijkt het wel. Online is geen doel op zich. Het doel is niet om  Het doel is om de binding van de doelgroep met je merk te versterken en om leads te genereren. Wat dat betreft verschilt online communicatie niet van offline communicatie. Sterker nog, als het goed is, is het onderdeel van dezelfde strategie en zorgen de online en offline middelen er samen voor dat we onze doelen behalen. Het een is niet meer los te zien van het ander. In een goede crossmediale campagne versterken de online en offline componenten elkaar en dragen ze beide bij aan vooraf vastgestelde marketingdoelen.

Dat begint met een goede basis. JEEN werkt daarbij met het volgende stappenplan:

 

Wilt u weten hoe u dit stappenplan kunt inzetten voor uw online strategie? Download dan hier het JEEN whitepaper over het behalen van online succes.

Download hier de whitepaper

Vlak voor deze handeling las ik in de krant over een omvangrijk vleesschandaal in Brazilië. De politie arresteerde meer dan dertig personen in wat ze ‘Operatie zwak vlees’ hebben gedoopt. Kippenbouten met Salmonella, rundvlees dat drie maanden over de houdbaarheidsdatum is en bedorven varkensworsten als lunch voor schoolkinderen.

Steekpenningen

Verdachte bedrijven, waaronder grote vleesverwerkers als JBS en BRF, ontkennen. Maar de Braziliaanse justitie verdenkt ook deze bedrijven van het betalen van steekpenningen op grote schaal, om zo vleescontroleurs om te kopen." data-share-imageurl="">

Agri & food zijn onmisbaar voor ons leven.
Wereldwijd in bedrijf, elke dag op ons bord.
Dat verdient een goed verhaal.

Meer weten? Bel ons op 026 3241 120 en vraag naar Gijs Gjaltema (gijs@jeen.nl) of Jeen Akkerman (jeen@jeen.nl).